Öğrenmeniz Gereken 5 Strateji
Dijital reklam, son yılları en popüler görünürlük stratejilerindendir. Ürün yada hizmetini tanıtmak isteyenler daha büyük kitlelere ulaşmak için dijital reklama ihtiyaç duyar. Reelde işletmenizin önünden gün içinde 1000 kişi geçmeyebilir ama dijital reklam her gün binlerce kişiye ulaşabilir. Bu sebeple markanızın hızlı bir şekilde bilinmesi için dijital reklamlar olmazsa olmazdır. Sosyal medya platformları, arama motorları, web siteleri, mobil uygulamalar ve dijital yayıncılar, bu reklamları görebileceğiniz yerlerdir.
Dijital Reklam Neden Çok Önemlidir?
Dijital reklamlar geleneksel reklamcılığa göre daha geniş bir alana yayılır. Geleneksel reklamcılıkta bilboardlar ya da TV reklamları geniş kitlelere hitap eder ancak bu noktada da hedef kitle ölçülebilir değildir. Dijital reklamcılıkta birçok kritere göre hedef kitleyi kendiniz oluşturursunuz. Bu sayede bütçeden tasarruf edersiniz ve daha kısa sürede daha hızlı dönüş elde edersiniz.
Dijital reklamlar ölçülebilir olduğu için avantajı da çoktur. Reklam kampanyalarında reklamınızı kaç kişinin gördüğünü bilirsiniz. Kaç kişi gördü ve tıkladı, kaçı alışveriş yaptı gibi veriler çok faydalıdır. Böylece dijital reklam stratejinizin işe yarayıp yaramadığını da test etmiş olursunuz. Dijital reklamların analiz edilmesi, durdurulması ve iyileştirme yapılabilmesi bütçenin dengeli kullanılmasını da sağlar.
Dijital reklamlar kontrol edilebilir oldukları için performanslarına göre değerlendirilirler. Bütçe çok harcayan ancak geri dönüş alınamayan reklamlar durdurulur. Daha iyi sonuç veren reklama bütçe aktarılır böylece geri dönüş oranı da artar.
Dijital reklam uzmanları sayesinde düşük bütçelerle bile büyük kitlelere ulaşılmaktadır. Küçük işletmeler ve girişimcilerin özellikle dijital reklam tercih etmesinin sebebi maliyet meselesidir. Tıklama başına ödeme özelliği sayesinde sadece etkileşim aldığında ödeme yapılan reklam modelleri vardır.
Dijital reklam kampanyalarında bir kampanya tek bir platformlar sınırlı kalmayabilir. Bu tamamen stratejiye bağlıdır. Aynı reklam stratejisini Google’da, Instagram’da, Youtube’da farklı versiyonlarla yayına alabilirsiniz. Bu sayede daha geniş alanda markanızı duyurmuş olursunuz.
Dijital Reklamların Sağladığı Temel Faydalar
Dijital reklamlar marka bilinirliği oluşturacağı için daha iyi gelir elde etmenin de bir yoludur.
Hedef kitleyle iletişim kurmak dijital reklamın sağladığı en önemli avantajlardandır. Satılan ürün ya da verilen hizmete hedef kitlenin verdiği tepki önemlidir. Reklama gelen dönüşlere göre ya aynı stratejiden devam edilir ya da yeni bir strateji belirlenir.
Dijital reklamlar doğru bir şekilde yayına alındığında satışların ve dönüşüm oranlarıın arttığı görülür. Rekabette üstünlük sağlamak için dijital reklama yapılan yatırımlar artırılmalıdır.
Dijital Reklamcılık Hakkında Öğrenmeniz Gereken 5 Strateji
Dijital reklamları doğru ve etkili bir şekilde kullanmak için bu konuda profesyonellere güvenmelisiniz. Reklam stratejisi oluştururken de dikkatli olmak gerekir. Bu başlıkta dijital reklam profesyonellerinin bildiği 5 stratejiyi sizlerle paylaşacağız.
- Hedef Kitleni İyi Tanı
Hedef kitleyi iyi tanımak sadece ezberlenmiş bir cümle olmamalıdır. Marka kimlere hitap ediyorsa reklamı da o kitleye göre kurgulamak gerekir. Ürün ya da hizmeti anlatan tasarımların açıklayıcı ve net olması önemlidir. Bütçenin boşa gitmemesi için hedef kitleye ulaşmak için verimli analiz şarttır. Demografik ve psikografik veriler kullanılarak hedef kitle ayarlaması yapılır.
Hedef kitleyi iyi tanımanın önemi kitleye uygun içerikler üretmektir. Böylece reklam mesajları havaya uçmaz ve ulaşması gereken kişilere ulaşır. Bunun sonucunda da dönüşüm oranları artar. Hedef kitle davranışlarıyla ilgili kullanılan en önemli profesyonel araçlar, Facebook Business Manager ve Google Analytics’dir. Bu araçlar işin uzmanları tarafından kampanyaları özelleştirmek için kullanılır.
- Doğru Platform Seçimi
Her dijital platformun hitap ettiği kitle farklıdır. Bu kitlelere özel içerik üretilmediğinde dijital reklamlar boşa gider. Reklam bütçesini tek bir platforma yatırmak mantıklı olmayabilir. Bu sebeple hedef kitlenin vakit geçirdiği platformlara bütçe bölünmelidir. Böylece daha hızlı sonuç alınır.
Popüler dijital reklam platformları şu şekildedir:
- Google Ads
- Meta Ads
- LinkedIn Ads
- Tiktok Ads
Reklamınız hangi platformda daha iyi sonuç veriyor görmek için A/B testleri yapılır. Ardından en iyi format ve mesaj belirlenerek ilerlenir.
- Reklam Metinleri ve Görsel İçerikleri Optimize Edin
Reklamın başarısını sadece bütçeye bağlamak yanlıştır. İçerik kalitesi dönüm oranlarını doğrudan etkiler. İnsanların dikkatini çeken reklamlar duygunun ön planda olması gerekir. Aksiyon çağrısı içeren reklamlara hedef kitle daha çabuk tepki verir.
İçeriklerde dikkat edilmesi gerekenlerden en önemlisi güçlü başlıklardır. Dikkat çekici ve merak uyandırıcı başlıklarla içerikler zenginleştirilmelidir. Marka kimliğine yakışan görseller tercih edilmeli ve kalitesine önem verilmelidir. Profesyonellikten uzak olan görsel ve içerikler reklam başarısını olumsuz etkiler.
Video içeriklerinde de kısa sürede büyük mesajlar vermek hedeflenmelidir. Reels ve Tiktok videoları kısa süreli olmalarına rağmen daha hızlı etkileşim alırlar. Net çağrı mesajları verilmelidir. Mesela, hemen incele, şimdi satın al gibi harekete geçiren CTA’lar kullanılabilir. Dijital reklamın amacı sadece tıklama almak değildir. Marka değerini ortaya koymak ve hedef kitleyle marka arasında güven inşa etmektir.
- Yeniden Pazarlama Yapın ( Remarketing )
Kullanıcıların büyük bir kısmı bir ürünü almaya ilk gördüklerinde karar vermezler. Yeniden hedefleme yaparak tekrar karşılarına çıkmak iyi bir strateji olacaktır. Buna remarketing ismi verilir. Yeniden pazarlama şu şekilde çalışır:
Web siteye giren kullanıcılar takip edilir. Bu kişilere özel reklamlar gösterilir. Kullanıcıların ilgisi canlı tutularak dönüşüm sağlanır. Remarketing stratejisinin uygulam alanlarından biri sepeti terk eden kullanıcılar için hatırlatma reklamlarıdır. Belli bir hizmet sayfasını ziyaret eden kullanıcılara da özel kampanya reklamları gösterilebiilir. Daha önce satın alım yapanlara çapraz satış reklamları göstermek de Remarketing stratejisidir.
- Verileri Ölçümleyin
Dijital reklamın en önemli özelliği her detayın ölçülebilmesidir. Bir şeyi bilmeden yapmak ihtimallere göre hareket etmek demektir. Ancak dijital reklamda harcanan bütçenin karşılığını görmek mümkün olduğu için sonuçlar optimize edilir. Düşük performans gösteren kampanyalar anında durdurulabilir. Bütçe kontrolü sağlandığı için de verimliliğin artması daha kolay olur.
Dijital reklam profesyonelleri, gösterim ve tıklama oranlarını, tıklama başı maliyeti, dönüşüm oranı ve reklam harcama getirisini takip ederler.
Dijital Reklamlarınız Sürdürülebilir Olsun!
Dijital reklamlardan hızlı sonuç almak cazip gelebilir ancak önemli olan başarının sürdürülebilir olmasıdır. Dijital reklamların sürdürülebilir olması için marka değeri oluşturmaya çaba harcanmalıdır. Sadık müşteri kitlesi oluşturmaya odaklanmak gerekir. Dijital reklamlarda profesyonellik tekrarlanabilir başarıyı hedeflemektir.
Sürdürülebilir reklamlar markanın uzun vadede de tercih edilmesini sağlar. Kullanıcılara dürüst, şeffaf ve faydalı içerikler sunan reklamlar güven duygusunun oluşmasına öncülük eder. Sürdürülebilir reklam stratejileri veriye dayalı olduğu için bütçe etkili kullanılmaktadır. Gerektiğinde hedefleme, içerik, zamanlama ve platform seçimleri optimize edilir. Sürdürülebilir dijital reklamın en avantajlı özelliği algı yönetimidir. Bu reklamların içerikleri manipülatif değildir. Kullanıcılara gerçek değer sunmayı hedefleyen ve toplum yararını gözeten reklamlardır. Olumlu marka algısı oluşturmak, reklamın sürdürülebilir olmasını sağlar.
Dijital reklamlarda sürdürülebilirlik ilke edinilmelidir. Kısa vadeli kazançlar marka sahiplerinin gözünü boyamamalıdır. Markanın geleceğe taşınması ancak sadık müşteriler sayesinde mümkündür. Dijital reklam stratejisinin temelinde sürdürülebilirlik olmalıdır ki markalar kısa sürede hafızalardan silinmesin.